۱۳۹۵ تیر ۱۵, سه‌شنبه

بدی و شرارت چگونه آغاز شد؟


بدی و شرارت چگونه آغاز شد؟

۱. بدی و شرارت چگونه آغاز شد؟
شیطان با اولین دروغ خود سبب شد که بدی و شرارت بر روی زمین آغاز شود. او در ابتدا یکی از فرشتگان پاک خدا بود، اما ‹در راستی استوار نماند.› (یوحنا ۸:۴۴، عهد جدید بر اساس کتاب مقدّس اورشلیم) شیطان می‌خواست که انسان او را بپرستد؛ پرستشی که فقط حق خداست. از این رو به اولین زن، حوّا دروغ گفت و او را فریب داد تا مطیع او باشد نه مطیع خدا. آدم نیز به همسرش حوّا پیوست و از خدا نافرمانی کرد. این تصمیم آدم، به درد و رنج و مرگ منجر شد.—پیدایش ۳:۱-۶، ۱۹ خوانده شود.
زمانی که شیطان، حوّا را به نافرمانی از خدا مجاب کرد، در حقیقت علیه حکمرانی خدا و مقام رفیع‌اش قد عَلَم نمود. بسیاری از انسان‌ها به شیطان پیوسته‌اند و حکمرانی خدا را رد کرده‌اند. به این شکل، شیطان «رئیس این جهان» شده است.—یوحنا ۱۴:۳۰؛ ۱یوحنا ۵:۱۹ خوانده شود.
۲. آیا آفرینش خدا نقصی داشت؟
تمامی آفریده‌های خدا کامل و بی‌نقصند. آدم و حوّا و فرشتگان نیز جزو آفرینش خدا بودند و می‌توانستند از پروردگارشان کاملاً اطاعت کنند. (تثنیه ۳۲:۴، ۵) خدا ما را مختار و آزاد آفریده است تا خود بین خوب و بد تصمیم گیریم. برخوردار بودن از این آزادی، موقعیتی ایجاد می‌کند تا عشقمان را به خدا ابراز کنیم.—یعقوب ۱:۱۴، ۱۵؛ ۱یوحنا ۵:۳ خوانده شود.
۳. چرا خدا جلوی مصیبت‌های بشر را نگرفته است؟
یَهُوَه اجازه داده است که سرکشان برای مدتی محدود علیه حکومت عالم‌گیرش مخالفت کنند. به چه دلیل؟ او می‌خواهد ثابت کند که بدون در نظر داشتن راهنمایی‌های او تلاش‌های حکومت‌های بشری به جایی نخواهد رسید. (جامعه ۷:۲۹؛ ۸:۹) در طی ۶۰۰۰ سال از تاریخ بشر این حکومت‌ها به روشنی نشان داده‌اند که نمی‌توانند جنگ، جنایت، ظلم یا بیماری را از میان بردارند.—اِرْمیا ۱۰:۲۳؛ رومیان ۹:۱۷ خوانده شود.
برخلاف حکومت‌های بشری، حکمرانی خدا به نفع آنانی است که پذیرای آنند. (اِشَعْیا ۴۸:۱۷، ۱۸) در آینده‌ای نزدیک، یَهُوَه تمام حکومت‌های بشری را نابود خواهد کرد. فقط کسانی که حکومت خدا را انتخاب می‌کنند، بر روی زمین ساکن خواهند شد.—اِشَعْیا ۱۱:۹.—دانیال ۲:۴۴ خوانده شود.
کسانی که کتاب مقدّس را مطالعه میکنند
تصمیم‌گیری‌های ما نشان می‌دهد که آیا حکمرانی خدا را می‌پذیریم
۴. صبر خدا چه فرصتی به ما می‌دهد؟
شیطان ادعا کرد که انسان‌ها فقط برای نفع خود یَهُوَه را خدمت می‌کنند. آیا شما می‌توانید ثابت کنید که این ادعای شیطان دروغی بیش نیست؟ یقیناً! صبر و تحمّل خدا این فرصت را به ما می‌دهد تا اثبات کنیم که از حکمرانی چه کسی جانبداری می‌کنیم؛ از حکمرانی خدا یا از حکمرانی انسان‌ها. ما با روش زندگی‌مان می‌توانیم نشان دهیم که کدام یک را انتخاب کرده‌ایم.—ایّوب ۱:۸-۱۲؛ امثال ۲۷:۱۱ خوانده شود.
۵. چگونه می‌توانیم خدا را به عنوان حکمران خود انتخاب کنیم؟
ما می‌توانیم با فراگیری تعالیم کتاب مقدّس و به کارگیری آن در زندگی، نشان دهیم که خدا را به عنوان حکمران خود انتخاب کرده‌ایم. (یوحنا ۴:۲۳) همچنین می‌توانیم مانند عیسی با دوری از سیاست و جنگ، حکمرانی شیطان را رد کنیم.—یوحنا ۱۷:۱۴ خوانده شود.
شیطان با تمام قدرتش تلاش می‌کند تا امور غیراخلاقی و مضر را ترویج دهد. هنگام پرهیز از چنین اموری، ممکن است برخی از دوستان و بستگانمان ما را مورد تمسخر قرار دهند یا با ما مخالفت کنند. (۱پِطرُس ۴:۳، ۴) پس با تصمیمی روبروییم. آیا می‌خواهیم با دوستداران خدا معاشرت کنیم و از قانون‌هایی اطاعت نماییم که خدای حکیم از روی محبتش برای ما تعیین کرده است؟ اگر انتخابمان چنین باشد نشان می‌دهیم که ادعای شیطان دروغی بیش نیست و ما می‌توانیم زیر فشارها و سختی‌ها نیز مطیع خدا باشیم.—۱قُرِنتیان ۶:۹، ۱۰؛ ۱۵:۳۳ خوانده شود.
خدا محبت بی‌کرانی به انسان‌ها دارد. پس یقیناً به درد و رنج بشر پایان خواهد بخشید. آنانی که به این وعده ایمان دارند، از زندگی ابدی بر روی زمین برخوردار خواهند شد.—یوحنا ۳:۱۶ خوانده شود.

هیچ نظری موجود نیست:

آخرین وضعیت پرونده قضایی سه تن از مسیحیان ایران

  آنچه پرونده مسیحیان را متمایمز می‌کند علاوه بر دریافت وثیقه سنگین برای آنها صدور احکام سنگین بر اساس اتهامات ساختگی امنیتی است و فشارهایی ...