۱۳۹۵ مرداد ۱, جمعه

حیواناتی که اسم انسان را یدک می کشند......

بریدن سر یک کودک توسط یک گروه شبه نظامی در سوریه

یک گروه شبه نظامی  در حلب در شمال سوریه،  یک کودک را به اتهام جاسوسی سربریدند!
گروه شبه نظامی “نور الدین الزنکی” مستقر در حلب و حومه شمالی آن در این جنایت سر کودک ۱۲ ساله را با فریاد “الله اکبر”  از تن جدا کرد.
نشریه بریتانیایی دیلی میل  در گزارشی گفته است: دولت آمریکا این گروه شبه نظامی را  در فهرست گروه های “میانه رو” در سوریه قرار داده است،با اینحال اعضای این گروه سر  کودک  به نام “عبدالله عیسی” را از تن جدا کردند.
در این ویدیوی منتشر شده از این جنایت ، یکی از اعضای این گروه با چاقویی کوچک سر این کودک را پشت کامیون از تنش جدا میکند ، و یکی دیگر از عناصر مسلح که در کنار او ایستاده، فریاد می‌زند “هیچ کس را در حندرات رها نمی‌کنیم”.
با اینحال اعضای رهبری این گروه شبه نظامی  که در شمال حلب مستقر میباشد،در بیانیه‌ای اعلام کرده که این اعدام “یک اشتباه فردی است و جزء سیاستهای کلی این گروه نمی‌باشد” و همه عاملان آن بازداشت شده‌اند.
“رامی عبدالرحمن” مدیر مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور در لندن به خبرگزاری فرانسه گفت: این کودک که حدود ۱۲ ساله بود، در منطقه حندرات بازداشت شد، ولی او را در منطقه “المشهد” در شرق محل بازداشتش سربریدند. این منطقه تحت کنترل مخالفان در شهر حلب است.
عبدالرحمن اظهار داشت که این کودک بیمار تالاسمی بود، و این اقدام یکی از بدترین اعدام‌ها از آغاز بحران در سوریه به شمار می‌آید.
همچنین وی تاکید کرده است که این جنایت توسط  گروه “نور الدین الزنکی” انجام شد.
همچنین سازمان عفو بین الملل در ژوئیه گذشته گروه‌های مسلح در استانهای حلب و ادلب سوریه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرد. عفو بین الملل در بیانیه خود ۵ گروه مسلح ازجمله “نور الدین الزنکی” و “جبهه النصره” (شاخه القاعده در سوریه) را به نقض قوانین بین المللی و ارتکاب جنایت جنگی متهم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

آخرین وضعیت پرونده قضایی سه تن از مسیحیان ایران

  آنچه پرونده مسیحیان را متمایمز می‌کند علاوه بر دریافت وثیقه سنگین برای آنها صدور احکام سنگین بر اساس اتهامات ساختگی امنیتی است و فشارهایی ...