۱۳۹۶ مرداد ۲۰, جمعه

مسیحیان چگونه باید ایمان خود را کامل کنند؟

مسیحیان باید ایمان خود را با انجام اعمال نیک کامل کنند زیرا ایمان بدون عمل هیچ گونه ارزشی ندارد. کتاب مقدس در این باره در یعقوب ۲٫۲۲ چنین می گوید: “پس می بینید که ایمان او به خدا باعث شد که ازخدا کام ً اطاعت کند. درواقع ایمان او با اعمال و.رفتارش کامل گردید”. اما باید دانست اگرچه اعمال و کردار درست بسیار مهم هستند اما اساس و پایه بخشش گناهان محسوب نمی شوند.
کتاب مقدس دراین باره می گوید مسیحیان به خاطر انجام اعمال نیک رستگارنمی شوند بلکه به خاطرفیض الهی و بواسطه ایمانشان به ملکوت خداوند راه می یابند.
اساساً مسیحیان با توجه به کتاب مقدس در پی انجام هیچگونه(بایدی) نیستند. هرچند این به نظر عجیب می رسد اما آنچه برای مسیحیان مهم است درک نقش و جایگاه عیسی مسیح در زندگی شخصی آنها می باشد. آنان عیسی مسیح را بعنوان(خدای نجات دهنده) یعنی خدایی که همه گونه فداکاری برایشان انجام داده است می شناسند. دراین رابطه متی چنین می گوید: “او آمد تا مردمان را از قید گناهانشان آزاد کند”.
در ازای چنین وعده رهایی باید شکرگزار بود نه آنکه در رخوت و سامین
فرو ماند(۲۲).
چنین شکرگزاری برمبنای تمامی آن چیزی است که عیسی مسیح برای ما انجام داد، نظیر مرگش بر روی صلیب. عیسی مسیح چنین ارتباطی را چنین تبیین می کند:”عشق به خدا را بر فراز تمامی عشق ها قرار بده و همسایه ات را بر خود مقدم بدار”. همچنین او می گوید: “آنچه را دوست داری دیگران برای تو کنند تو برای آنان انجام بده”(متی ۲۲ آیه ۸۳و۸۳). مسیحیان همواره درحال تقویت ایمان خود هستند و در نتیجه محبتی که از عیسی مسیح دریافت می کنند همواره مشتاق به انجام اعمال نیک و ابراز محبت به هم نوعان خود هستند.امین
منبع:کلیسای ایرانیان

هیچ نظری موجود نیست:

آخرین وضعیت پرونده قضایی سه تن از مسیحیان ایران

  آنچه پرونده مسیحیان را متمایمز می‌کند علاوه بر دریافت وثیقه سنگین برای آنها صدور احکام سنگین بر اساس اتهامات ساختگی امنیتی است و فشارهایی ...