۱۳۹۶ آذر ۲۴, جمعه

مصاحبه با آقای مشکانی، وکیل پروند چهار نوکیش مسیحی

مصاحبه با آقای مشکانی، وکیل پروند چهار نوکیش



مسیحی پس از برگزاری دادگاه مورخ ۱۳ دسامبر 2017
- جناب آقای مشکانی خوشحالم از اینکه بعد از دادگاه شما را میبینم. در مورد دادگاه آقایان نادرخانی، مسیبزاده، امیدی و فدائی که امروز 13/12/2017 برگزار شد چه نظری دارید؟ شرایط چطور بود؟ اتهامات چه بود و دفاعیات به چه شکل پیش رفت؟ - من به طور کلی نسبت به صلاحیت دادگاه از زمانی که پرونده به تهران منتقل شد، ایراد وارد کردم. اعتقاد دارم دادگاه انقلاب تهران نسبت به ماجرا صالح به رسیدگی نیست اما به هر حال در این خصوصی خود دادگستری باید تعیین تکلیف کند. ما وارد ماهیت شدیم البته رسیدگی به پرونده پروسهای است که دادنامه نتیجه ی آن است و طبیعتا این پروسسه باید بر مبنای قانون باشد. من نسبت به پروسهای رسیدگی و نتیجهاش تا اینجا، نه تنها راضی نبودهام بلکه احساسی می کنم خیلی بر مبنا و مدار قانون هم پیش نرفته است. دادگاه امروز هم البته بدون تنش نبود ولی نسبت به دادگاه اول میتوانم بگویم بهتر بود. فرصت گرفتیم تا یک لایحه ی تکمیلی ارائه دهیم و مستشار شعبه هم پذیرفت. ظرف چند روز آینده لایحه ی تکمیلی را ارائه میدهیم و منتظر نتیجه می مانیم و امیدواریم نتیجه چیزی به غیر از آنچه تا الان بوده، باشد. داد کاه منتظر ارائه لايحه تكميلي و بعد از تقديم آن تصميم 
قطعی خود مبنی بر تأیید، نقض یا تخفیف دادنامهای قبلی را اعلام میکند که باز هم تأکید می کنم دادنامهای قبلی عادلانه نبوده. - ادعادهی دادرسی چه زمانی خواهد بود؟ آیا به آن مرحله میرسیم یا خیر؟ - بهر ترتیب اکر مجاری قانونی در خصوصی تقدیم اعاده دادرسی باز باشد، من در راستای حمایت از حقوق موکلین خود راه را برای خود هموار میکنم. - آیا امروز خود دوستان هم صحبتی کردند، لایحهای ارائه دادند؟ - در داد کاه بدوی بیشتر دوستان صحبت کردند و مجال چندانی برای دفاع بالاخص شفاهی من فراهم نشد و من مجبور شدم مکتوب دفاع کنم. در این داد کاه از دویستان خواستم تا کمتر صحبت تا دفاع شفاهی را بیشتر خود بر عهده بکیرم. البته ابتدا به ساکن این امر خیلی به مذاق داد کاه خوش نیامد ولی در نهایت امر دادگاه با ما همراه شد و فرصت دفاع شفاهی را به طور مفصلی در اختیار من قرار داد و من هم از دوستان خواستم کمتر دفاع و صحبت کنند و ایشان نیز همراهی کردند. - آیا صحبت نهایی دارید و چیزی هست که باید عنوان شود؟ - امیدوارم این پرونده نتیجهای بدهد که در نهایت دادگستری نسبت به رسیدگی خودش سربلند از آن بیرون آید. اصحاب وکلا به طور کلی تکالیف خود را انجام میدهند و امیدوارم دادگستری سربلند باشد. - شما احساسی سمت و سو کردید و اینکه دادگاه جهت خاصی داشته باشد؟ اصولاً شعبه 36 به واسطهای جناب دکتر بابائی که
اخیرا هم ابلاغ گرفتهاند و آمدهاند، فعلاً شعبهای
جهت داری نیست. - سپاسگزارم. صحبت پایانی دارید؟ -- سلامتی.
-- شما را به خدا می سپارم،
علیه زندانی نوکیش 

هیچ نظری موجود نیست:

آخرین وضعیت پرونده قضایی سه تن از مسیحیان ایران

  آنچه پرونده مسیحیان را متمایمز می‌کند علاوه بر دریافت وثیقه سنگین برای آنها صدور احکام سنگین بر اساس اتهامات ساختگی امنیتی است و فشارهایی ...