۱۳۹۵ اسفند ۱۲, پنجشنبه

پناهجوی اهوازی پس از بازگشت به ایران به ۶ سال حبس محکوم شد

این پناهجوی ایرانی به دلیل فشار دادگاه انقلاب اهواز بر خانواده اش در مورد وثیقه و سهل انگارى اداره مهاجرت کشور هلند ( IND) و وضعیت وخیم پناهندگى در آن کشور، به ایران بازگشت.
به گزارش «محبت نیوز» ضیاء سواری جوان اهوازی که به هلند پناهنده شده بود، پس از بازگشت به ایران توسط قرارگاه امنیتی سپاه ابوالفضل العباس دستگیر و طی محاکمه در دادگاه انقلاب اهواز، به ۶ سال حبس محکوم شد.
به نوشته العرییه فارسی، کریم دحیمی فعال حقوق بشری اهوازی گفته است، ضیاء سوارى ۲۴ ساله اهوازی ماه مارس ۲۰۱۶ از هلند به اهواز بازگشت.
این جوان خوزستانی به اتهام عضویت در «جنبش آزادى بخش الأحواز» و «فعالیت تبلیغى علیه نظام جمهورى اسلامى» به استناد مواد ۵۰۰ و ۴۹۹ ناظر به ماده ۵ قانون مجازات اسلامى به ۶ سال حبس تعزیرى محکوم شد.
دادگاه تجدید نظر در شعبه ۱۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی سعید کوشا، حکم بدوی را تایید کرد و اخیرن هم این حکم به ضیاء سواری ابلاغ شد.
در جزئیات حکم صادره وبنا به گزارش قرارگاه امنیتى سپاه حضرت ابوالفضل العباس ضیاء سوارى به همراه یکى از بستگانش که از فعالان عرب اهوازی است و عیسى سوارى نام دارد، در ارتباط بوده، در فضاى مجازى فعالیت زیادى داشته و در تظاهرات مقابل سفارت جمهورى اسلامى ایران در هلند شرکت کرده بود.
اما عیسى سوارى پناهنده و فعال عرب اهوازی در هلند در همین رابطه مى‌گوید: «ضیاء سوارى چند روزى نزد من بود و با هیچکدام از تشکیلات یا سازمان‌هاى سیاسى ارتباط نداشت. او به دلیل روشن نشدن وضعیت پناهندگیش در هیچ فعالیتى شرکت نکرده و حتى زمانى که در هلند بود، تظاهراتى در مقابل سفارت ایران نداشتیم».

هیچ نظری موجود نیست:

آخرین وضعیت پرونده قضایی سه تن از مسیحیان ایران

  آنچه پرونده مسیحیان را متمایمز می‌کند علاوه بر دریافت وثیقه سنگین برای آنها صدور احکام سنگین بر اساس اتهامات ساختگی امنیتی است و فشارهایی ...