۱۳۹۵ شهریور ۸, دوشنبه

بازداشت جمعی از مسیحیان در فیروزکوه، نگرانی از پرونده‎سازی علیه آنان !

بازداشت جمعی از مسیحیان در فیروزکوه، نگرانی از پرونده‎سازی علیه آنان !

گروهی از شهروندان مسیحی در یک مهمانی خانوادگی دوستانه توسط نیروی‌های امنیتی شناسایی و دستگیر شدند؛ خانواده‌ بازداشت شدگان نگران از پرونده‌سازی علیه فرزندانشان هستند.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت‌نیوز»صبح روز جمعه پنجم شهریور ماه (۲۶ اگوست ۲۰۱۶) جمعی از شهروندان مسیحی در یک مهمانی خانوادگی که در باغی در شهرستان فیروزکوه (شمال استان تهران) برپا بوده شناسایی و دستگیر می‌شوند.
در ادامه موج دستگیری شهروندان در مهمانی‌های خانوادگی و مجالس جشن و عروسی که در هفته‌های اخیر در آمل، مشهد و گرگان تا تهران و شیراز را فراگرفته و خبرهای آنان در رسانه ها منتشر شد . در همین راستا مامورین نیروی انتظامی ولباس شخصی شهرستان فیروزکوه با شناسایی تجمع در محل به داخل باغ یورش می‌برد و حدود ۱۵ تن از شهروندان را که برای تعطیلات آخر هفته از تهران آمده بودند دستگیر می‌کنند که مشخص می‌شود در بین مهمانان تعدادی از شهروندان مسیحی نیز بودند که پیشتر نیز سابقه بازداشت داشتند.
از جمله این افراد «امین افشارنادری»، «هادی عسگری»، «امیرسامان دشتی»، «رامئیل بت تمرز» و «محمد دهنوی» در بین بازداشت شدگان بودند.
به گفته شاهدان عینی برخورد خشن پلیس هنگام ورود به باغ با اعتراض «افشارنادری» روبرو می‌شود که آنها در واکنش به این اقدام وی را به سختی مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و بی‌آنکه حکمی نشان دهند به تفتیش و بازرسی محل می‌پردازند که در این بین سه جلد کتاب مقدس این افراد نیز  ضبط می‌شود.
این افراد پس از دستگیری به محلی نامعلوم منتقل می‌شوند تا اینکه از بین آنها «امیرسامان دشتی» روز شنبه موفق می‌شود دقایقی کوتاه با خانواده خود تماس تلفنی گرفته  و مشخص می‌شود بازداشت شدگان به زندان اوین منتقل شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

آخرین وضعیت پرونده قضایی سه تن از مسیحیان ایران

  آنچه پرونده مسیحیان را متمایمز می‌کند علاوه بر دریافت وثیقه سنگین برای آنها صدور احکام سنگین بر اساس اتهامات ساختگی امنیتی است و فشارهایی ...