۱۳۹۵ مهر ۲۸, چهارشنبه

آزادی«بهنام ایرانی» از دگراندیشان مسیحی غیر تثلیثی پس از شش سال زندان

دگراندیشان مسیحی غیرتثلیثی در سالهای گذشته با اهداف خاصی توسط حکومت جمهوری اسلامی بازداشت شده اند؛ بهنام ایرانی از جملهِ این افراد است  که پس از گذراندن ۶ سال حبس از زندان آزاد شد.

به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز»، بهنام ایرانی از فعالان مسیحی غیر تثلیثی که نام گروه خود را “کلیسای ایران” می نامند، روز دوشنبه ۲۶ مهرماه ۱۳۹۵ (۱۷ اکتبر) پس از تحمل ۶ سال حبس از زندان رجائی شهر کرج آزاد شد.
“بهنام ایرانی” که همفکرانش از او بعنوان کشیش نام می برند در ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ وقتی بازداشت شد که در خانه مسکونیش واقع در کرج با چند نفر از همفکرانش جلسه دعا و مراسم مذهبی خود را برگزار میکردند. گزارش شده بود که مامورین امنیتی هنگام بازداشت با وی رفتار خشنی داشتند.
دادگاه آن زمان به جرم تبلیغ علیه نظام «بهنام ایرانی» را به یک سال زندان قطعی محکوم نمود. اما چون این زندانی عقیدتی پیش تر دارای یک حکم زندان پنج ساله تعلیقی به جرم “اقدام علیه امنیت ملی”را در پرونده قبلی اش داشت، با گرفتن حکم جدید، حکم قبلیش نیز قطعی شد و در جمع نزدیک شش سال را در زندان گذراند.
اتهام پنج سال زندان تعلیقی برای بهنام ایرانی مربوط به بازداشت سال ۱۳۸۵ وی بود. در آن سال نیز او پس از بازداشت ماهها در زندان بود تا سرانجام به قید وثیقه آزاد گردید. سپس دادگاهی شد و سرانجام در ۴ اسفند ماه ۱۳۸۶، شعبه ۳۰ دادگاه تجدید نظر تهران، حکم پنج سال حبس تعلیقی را برای وی تائید کرد.
بهنام ایرانی با وجود بیماری در طول شش سال گذشته نتوانست از درمان مناسبی برخوردار شود. فقط یک بار به علت وخامت حال جسمانی، او را در یکی از بیمارستانهای دولتی شهرستان کرج تحت عمل جراحی قرار دادند. ولی به فاصله کوتاهی وی را به زندان برگرداندند.
بهنام ایرانی و همفکرانش در سالهای گذشته با اهداف خاصی توسط حکومت جمهوری اسلامی بازداشت و بدون ارتکاب جرم خاصی راهی زندان شده اند.
“یوسف ندرخانی” از دیگر اعضای این جمع می باشد که ابتدا در اوایل سال ۱۳۸۸دادگاه یکی از شهرهای استان گیلان او را به اتهام ارتداد محکوم به اعدام نموده بود. حکم او نیز در نهایت توسط دیوان عالی کشور نقض و درخواست دادرسی مجدد او که توسط وکیلش ارائه گردید مورد قبول قرار گرفت و سرانجام دادگاه جدید او را در اواخر سال ۱۳۹۰ از اتهام ارتداد تبرئه و به جرم تبشیر مسیحی به ۲ سال زندان محکوم نمود. با توجه به اینکه او بیش از این مدت را در زندان به سر برده بود بلافاصله آزاد شد.
گروه موسوم به “کلیسای ایران” جمع کوچکی از افرادی هستند که خود را مسیحیان پروتستان بشارتی می دانند. ولی با بدنه اصلی کلیساهای مسیحی پروتستان ایران ارتباطی ندارند. این افراد سالها پیش، در ابتدا از ایمانداران کلیسای جماعت ربانی رشت بودند. سپس بعد از آشنائی با عقاید”برانهام” واعظ معروف مسیحی آمریکائی قرن بیستم به وی گرایش پیدا کردند.
برانهام با این بدعت در کلیسا، وحدت سه گانه یا تثلیث اقدس در نام پدر و پسر و روح القدس را رد کرده بود و غسل تعمید به نام پدر، پسر و روح القدس را با همه صراحتی که در انجیل نوشته شده بود و توسط همه مسیحیان به رسمیت شناخته می شود، قبول نداشت. از این رو به پیروان او که تعداد اندکی از مسیحیان آمریکائی را تشکیل می دهند، مسیحیان غیر تثلیثی نیز گفته می شود.
طی سالهای گذشته نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی تلاش می کنند با استفاده از سیاست “مخدوش کردن واقعیت” در مورد گسترش مسیحیت در داخل ایران بین نو ایمانان مسیحی اختلاف ایجاد کنند. از این رو با فشار بر این افراد که عقاید دگراندیشانه مسیحی دارند برخوردهای پر و سر و صدا ایجاد می کنند تا در فضای غبار آلود نوکیشان مسیحی ایران نتوانند به تعلیمات ناب و بدون انحراف مسیحی دسترسی پیدا کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

آخرین وضعیت پرونده قضایی سه تن از مسیحیان ایران

  آنچه پرونده مسیحیان را متمایمز می‌کند علاوه بر دریافت وثیقه سنگین برای آنها صدور احکام سنگین بر اساس اتهامات ساختگی امنیتی است و فشارهایی ...