۱۳۹۵ آذر ۱۳, شنبه

موج رشد و بیداری مسیحی در بین پناهجویان ایرانی و افغان


جمعی از ایرانیان و افغان با زمینه اسلام در کلیسای فارسی زبان در ترکیه غسل تعمید گرفتند که این موضوع مورد توجه «کریستین تودی» قرار گرفته است.


به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت نیوز»، بیش از ٢٠٠ نوکیش مسیحی ایرانی و افغان در یکی از کلیساهای مؤسسه مسیحی «ایلام» به طور رسمی مراسم غسل تعمید را انجام دادند که این خبر مورد توجه سایت خبرگزاری کریستین تودی قرار گرفت.
به گفته شبان این کلیسای فارسی زبان موج تغییر دین در میان شهروندان ایرانی و افغان با زمینه اسلام به خصوص در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است.
به نوشته این خبرگزاری مسیحی، کلام مسیح آرام و آهسته مرزهای ایران را پشت سر می گذارد و رستگاری راستین را به همگان می شناساند که گرویدن ٢٠٠ ایرانی و افغان در طی این مراسم به مسیحیت خود گواه این واقعیت است.
این گزارش می افزاید: «این افراد از مجموع ٨ کلیسای فارسی زبان در ترکیه می باشند. در هنگام مراسم غسل تعمید بسیاری از نوکیشان مسیحی شهادت‌های ایمانی خود را با سایرین در میان گذاشتند. شرح حال نجات و رستگاری این افراد خود شامل داستانهای شگرفی است.»
 اندک زمانی پیش در سرزمین پهناور ایران تنها شمار اندکی نوکیش مسیحی زندگی می کردند، اما امروز نوکیشان مسیحی فارسی زبان بزرگترین اقلیت مذهبی پس از مسلمانان در ایران بشمار می روند.
 ایرانیان از دیرباز مردمانی معناگرا و حقیقت‌جو بودند، تشنگی این مردم برای جستجو و یافتن راستی شگفت انگیز است. براستی همین روح پویا و جویای راستی است که مسیحیت را بدون زور شمشیر و تهدید در این سرزمین باستانی و سحرآمیز گسترانده است.
به اعتراف بسیاری از سازمان و ارگان‌های دولتی حکومت اسلامی حاکم بر ایران رشد و گسترش مسیحیت حتی در شهرهای مذهبی ایران نیز به طور کامل مشهود است و به اعتقاد برخی از نهادها و سازمان های مسیحی حدود ٣٠٠ تا ۴٠٠ هزار نوکیش مسیحی در کشور ایران زندگی می کنند.
خرداد ماه امسال نیز گزارش شده بیش از ۲۰۰ ایرانی در لیورپول به مسیحیت گرویده‌اند و در کلیسای این شهر غسل تعمید گرفتند. گرویدن ایرانیان به مسیحیت علاوه بر داخل کشور در کشورهای آلمان و هلند و سوئد هم فراگیر شده است.

جمهوری اسلامی سعی دارد همه این جریان را به استفاده ابزاری از مسیحیت برای کیس‌های پناهندگی معرفی کند. اما در این فرار رو به جلو یک سوال باقی می‌ماند، در ایران با الگوی مذهبی و عقیدتی جمهوری اسلامی چه می‌گذرد که ایرانیان به طور گسترده از اسلام روی گردان می‌شوند و هر روز بیش از پیش قلب خود را به عیسی مسیح می سپارند؟

هیچ نظری موجود نیست:

آخرین وضعیت پرونده قضایی سه تن از مسیحیان ایران

  آنچه پرونده مسیحیان را متمایمز می‌کند علاوه بر دریافت وثیقه سنگین برای آنها صدور احکام سنگین بر اساس اتهامات ساختگی امنیتی است و فشارهایی ...