۱۳۹۵ آذر ۱۶, سه‌شنبه

پناهجوی نوجوان افغان به قتل دانشجوی آلمانی متهم شد



خبر دستگیری پناهجوی نوجوان افغان به یکی از مهم‌ترین خبرهای رسانه‌های آلمان تبدیل شده است.
ماریا لادنبرگر قربانی این حادثه
به گزارش«محبت نیوز»پلیس فرایبورگ بعد از ۷ هفته تحقیق درباره قتل دانشجوی دختر اعلام کرد که در ارتباط با این قتل یک نوجون پناهجوی افغان را دستگیر کرده است.
دادستان شهر فرایبورگ، درباره نوجوان دستگیر شده افغان به رسانه‌های این کشور گفت: «فرد دستگیر شده ۱۷ سال دارد و در سال ۲۰۱۵ به عنوان پناهجوی کم سن و سال (بی سرپرست) به کشور آلمان آمده است. نوجوان دستگیر شده تا زمان دستگیری خود نزد یک خانواده زندگی می‌کرد.»
جسد ماریا لادنبورگر ۱۹ ساله که دانشجوی رشته پزشکی بود، بامداد ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر یا میزان) در رودخانه‌ای در نزدیکی فرایبورگ پیدا شد و کارشناسان گفتند که قربانی پیش از کشته شدن، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. پدر ماریا، دکتر کلمنس لادنبورگر مشاور حقوقی رسمی کمیسیون اروپاست.
ماریا لادنبورگر در اوقات فراغت خود گاهی داوطلبانه با مراکز پناهجویان همکاری می‌کرد، اما هنوز معلوم نیست آیا از قبل با قاتل آشنایی داشته یا نه. ماریا اگر زنده بود، روز ششم دسامبر (۱۶ آذر یا قوس) ۲۰ ساله می‌شد.
خبر بازداشت این نوجوان پناهجوی افغان واکنش‌های گسترده‌ای در آلمان در پی داشته است و شماری در شبکه‌های اجتماعی با انتقاد از سیاست درهای باز انگلا مرکل در مورد مهاجران با کنایه نوشتند، “خانم مرکل ممنون از شما”.
در همین زمینه معاون صدراعظم آلمان به روزنامه بلد گفت: «ما نباید اجازه دهیم این حادثه تنفرآور به عنوان وسیله برای تحریک احساسات عمومی و تبلیغ تئوری‌های توطئه استفاده شود. به همه روشن است که پناهندگان هم می‌توانند مثل شهروندان متولد آلمان مرتکب جنایت‌‌ شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

آخرین وضعیت پرونده قضایی سه تن از مسیحیان ایران

  آنچه پرونده مسیحیان را متمایمز می‌کند علاوه بر دریافت وثیقه سنگین برای آنها صدور احکام سنگین بر اساس اتهامات ساختگی امنیتی است و فشارهایی ...